DASCHE projekts
Erasmus+ Programma, KA2 aktivitāte: Sadarbība inovācijai un labās prakses apmaiņas projekts „Sociālo kompetenču izveide, novērtēšana un apstiprināšana augstākajā izglītībā – DASCHE”
Projekta numurs: 2017-1-PL01-KA203-038419
Projekta īstenošanas periods: 2017. gada septembris – 2020. gada jūlijs
Mērķis: Atbalstīt mācīšanās politiku starp valstīm un augstākās izglītības iestādēm, mācīšanās rezultātu veidošanā, novērtēšanā un apstiprināšanā sociālo kompetenču kontekstā visā augstākās izglītības iestāžu darbībā.
Uzdevumi:
- Veikt detalizētu analīzi par dažādās valstīs pieņemto augstākās izglītības iestāžu sociālo kompetenču veidošanu, ieskaitot: sociālo kompetenču iekļaušana augstākās izglītības kvalifikācijās un, mācību metodēs, augstākās izglītības iestāžu un citu institūciju pienākumi, ārējās un iekšējās kvalitātes nodrošināšanas standarti un kritēriji, pašreizējās debates par šo jautājumu.
- Pamatojoties uz analīzes modeļiem un metodoloģiju sociālo prasmju ieviešanai un novērtēšanai, noteikt sociālās kompetences formālās augstākās izglītības kvalifikācijās, izstrādāt tās sīkāk un izveidot DASCHE ieteikumus.
- Projekta metodoloģijas izstrāde.
- Valsts ziņojumu sagatavošana un izstrāde.
- Modeļu sagatavošana sociālo kompetenču izveidei, novērtēšanai un apstiprināšanai augstākajā izglītībā.
- Rezultātu izplatīšana (mājaslapas, vairākkārtēji pasākumi, video lekcijas, informatīvie izdevumi, raksti specializētā presē un zinātniskos žurnālos).
Projekta partneri:
- Varšavas Ekonomikas augstskola (koordinators) – Polija
- Brēmenes universitātes Tehnoloģiju un izglītības institūts – Vācija
- Akadēmiskās informācijas centrs – Latvija
- Augstākās izglītības studiju centrs – Čehija
- Dāremas universitāte – Apvienotā Karaliste
- Tventes universitāte - Augstākās izglītības politikas studiju centrs – Nīderlande
Plašāka informācija: DASCHE projekta mājaslapā
Projekta rezultāti:
- Konference Varšavā 2020. gada 28. februārī
- Konference Brēmenē 2019. gada 13. jūnijā
- Valsts ziņojums (angļu valodā) par sociālo kompetenču izveidi, novērtēšanu un apstiprināšanu augstākajā izglītībā Latvijā (citu valstu izstrādātie ziņojumi atrodami šeit)